Accés ràpid intranet

Més informació...

a a a
Inici

Jordina Torrents Barrena rep el premi dabast internacional Google Women Techmakers 2017

22-05-2017

Lexestudiant dEnginyeria Informtica de lEscola Tcnica Superior dEnginyeria ha estat guardonada amb la distinci Google Women Techmakers, coneguda anteriorment com Anita Borg Scholarship, en la convocatria de 2017.

Aquest prestigis programa auspiciat per Google pretn donar visibilitat, recursos i accs a una extensa xarxa mundial de contactes a les millors dones en lmbit de la tecnologia, fomentant aix la igualtat de gnere en aquest camp i impulsant-les a esdevenir lders actius i models a seguir. En aquesta lnia, tamb es troba a nivell local la 4a edici del Women Techmakers Reus del 29 dabril, organitzada pel grup de desenvolupadors Google de Tarragona.

Jordina s lnica representant espanyola a la vintena de dones seleccionades dins la regi que comprn Europa, Prxim Orient i frica, i. A banda duna dotaci econmica que els permetr avanar en la seva recerca, les guardonades sn convidades al Google Women Techmakers Scholars' Retreat que tindr lloc del 18 al 21 de Juny a la Google Kings Cross office (Londres), on tindran loportunitat de conixer mentors de Google, fer contactes per a futurs projectes i participar en diversos workshops per al seu desenvolupament professional i personal. Els criteris usats per a la concessi d'aquest premi, sn l'expedient acadmic de les candidates, limpacte de la seva investigaci i el lideratge demostrat per visibilitzar el paper de les noies en lmbit tecnolgic.

El seu pas per lETSE
Jordina Torrents Barrena es va graduar el 2014 en Enginyeria Informtica a la Universitat Rovira i Virgili (URV), on posteriorment tamb hi va cursar el Mster en Enginyeria Informtica: Seguretat Informtica i Sistemes Intelligents. El 2016 va iniciar el seu segon Mster en Visi per Computador a la Universitat Autnoma de Barcelona (UAB), la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat Politcnica de Catalunya (UPC) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Actualment est exercint de professora i realitzant els seus estudis de doctorat a la UPF de Barcelona, on desenvolupa models computacionals per a la planificaci quirrgica de cirurgies fetals mnimament invasives.
Lexestudiant va estar contractada al grup de recerca Intelligent Robotics and Computer Vision del Departament dEnginyeria Informtica i Matemtiques de la URV com a personal de recerca durant gaireb 5 anys. Des del setembre de 2016 hi est vinculada cientficament com a collaboradora externa. La seva contribuci activa dins del grup est avalada per la redacci de diversos projectes dmbit nacional i europeu, aix com la participaci en diferents Conferncies i Workshops internacionals. La seva collaboraci amb la URV ha donat fruit en la publicaci de ms de 16 articles en revistes indexades i Conferncies cientfiques en temes de cncer de mama, retinopatia diabtica i Alzheimer.
Els seus interessos cientfics semmarquen en el processament i lanlisi de senyals i dimatges biomdiques, la visi per computador 2D i 3D, la intelligncia artificial, laprenentatge automtic i el desenvolupament de sistemes computacionals per a la planificaci quirrgica.

Lesperit inquiet que la caracteritza no noms est dedicat a la tasca cientfica, sin que tamb ha estat voluntria de manera assdua a la Junior FIRST Lego League i als concursos anuals de programaci, ambds esdeveniments organitzats per lEscola Tcnica Superior dEnginyeria (URV). Aquest s el seu granet de sorra a la divulgaci de lenginyeria cap a la societat.
Enhorabona des daquesta, sempre la teva casa.
Enlla: https://www.womentechmakers.com/scholars