Accés ràpid intranet

Més informació...

a a a
Inici

Deim Seminar

Title

Construint coneixement steam: imants I electrons, lelectromagnetisme

Conferenciant

Jordi Achon i Massana i Jordi Regals i Barta

Professor/a organitzador/a

Dolors Puigjaner Riba i Carles Barber

Institution

CESIRE Aulatec

Date

07-02-2019 17:00

Summary

En aquesta xerrada es presenta una proposta didctica STEAM, que vol facilitar a lalumnat la construcci cognitiva dels coneixements d lelectricitat i magnetisme que permeten entendre el funcionament dels ginys de la nostra civilitzaci com la generaci, transport i utilitzaci de lenergia elctrica a la llar, als espais pblics, a la indstria, al comer i al transport. La proposta es caracteritza per laprenentatge actiu mitjanant la construcci de dispositius per a lexperimentaci, integra elements de la cultura maker i la impressi 3D. Tamb emula, en part, el procs histric de la recerca experimental que van seguir cientfics i enginyers, com Orsted i Faraday. Es concreta en diversos projectes per realitzar en el context de laula de tecnologia i del laboratori de cincies (amb les activitats dexploraci dels imants, construcci delectroimants i de motors, descoberta del principi electromagntic, construcci dun generador elctric i dun aerogenerador). Aquests projectes integren coneixements de disseny, impressi 3D, fsica, geometria, materials, circuits elctrics i magntics i altres, als que es poden afegir la histria i el context dels invents relacionats. Tot plegat constitueix un entorn daprenentatge competencial dample espectre de coneixements. Es treballa cooperativament emprant pluges didees, sestimula la curiositat, la formulaci de preguntes i dhiptesis, el plantejament i la resoluci de problemes per assaig-error lavaluaci de les solucions i lexplotaci didctica del conflicte cognitiu. Aquestes activitats sn eines metodolgiques imprescindibles per garantir un aprenentatge profund i competent en el marc de lmbit STEAM. Durant la xerrada es comentaran i sexemplificaran conceptes de psicologia cognitiva (com la teoria de les ments autnoma, executiva i reflexiva) que sn necessaris per interpretar i comprendre com es realitza la construcci mental daquests coneixements, conceptes que fan possible la imprescindible empatia cognitiva docent per guiar els aprenentatges de lalumnat.

Place

Aula 111

Language

Catal